fredag 12 maj 2017

Du är ful också.

Vänskap mellan tjejer: "Jag är fet".
"Nej gumman,absolut inte - du är finast"!

Vänskap mellan killar: "Jag är fet"
"Ja, du är ful också!"


Efter en tämligen tuff dag med växande huvudvärk, begynnande tinnitus, vredesutbrott som skrämmer slag på en själv, fast med en spontan o mycket lyckad SPA-eftermiddag med kidzen så välkomnar jag helgen a´det varmaste. Med betoning på varmaste.

Låt det bli lite värme för Guds skull. O för min.
Låt det bli lite värme så jag kan skrämma slag på mig själv en gång till genom att hinna med några punkter på listan.
Låt mig bokföra, måla staket, städa, planera en minirevy o sippa på en mojito.
Låt mig rensa, elda, äta tacos, banta, fylla badtunnor o leta efter bensindunkar.
Låt mig få sitta i min röda solstol som bleks av solen så den snart är lika blek som jag.
Låt mig få se äppelträden slå ut.
Låt mig få sippa på ännu en mojitos.
Låt mig slippa ännu en mojitos.

Amen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar