fredag 5 januari 2018

Nyår - en orgie i party, fylla o 7-rätters

Not.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Sjukdom stoppade helt nyårsfirandet.
Återbud fick ges till festen med Virestadsgänget.
O sen tillbringades nyår hemma hemma o hemma.
Andreas hade nära-döden-upplevelse o levde sitt eget liv eller försökte i alla fall.
Jag var inte mycket roligare men Leya o jag försökte genomlida kvällen.
Vi bojkottade dock Bingo-lotto, där gick smärtgränsen för hur munter nyårsafton man kan ha.
Ingen orkade laga den där tre-rätters vi i panik varit iväg o handlat till. 
Det smuttades lite på förrätten räksoppa, ingen orkade laga varmrätten utan vi gick direkt på efterrätten glass som fick lämnas smältandes på tallrikarna.
Ostbågar o chokladhögen lämnades oberörd.
Kl 23 skålade Leya o jag i 20 ml Pommac o 
smällde varsin liten smällkaramell som säger typ "Fjutt..."
Sedan åkte vi till ett disigt Vislanda o letade reda på en privatfest där det sköts fyrverkerier man kunde tjuvkika på.


2018 som man skulle gå in i med så oerhört mycket ny energi o som skulle bära så många nya visioner i sitt sköte.
Nu bar den mest med sig snor.
Men det finns förhoppningsvis närmare 350 dagar kvar att fånga just dagen detta år på.
Jag tänker börja på måndag.
Då börjar mitt nya 2018.
O då jäklar!


Exakt så.

Ungefär så.



Hahaha, jaså säger ni det? 
(Men tänk om man öppnar den där loppisen ändå...?)



12-slaget.



En av mina nyårsvisioner för 2018



Skål i Pommac från bilen i Vislanda kl 23,59


12 dagars sjuka hitills. Nu är det inte kul längre. Tror aldrig det var det heller.
 Nu tänker jag bli frisk så öronen slutar att hänga.



Jag är inte bitter...



Så här festligt har man det i Kärr kl 22,30



Avlägger nyårsrapport



Men när årets första låt spelas o Tommy Körberg ekar ut över Vislanda, 
måste det ändå betyda nåt braigt, eller hur?


Från mig alla - till er alla, ett riktigt hejdundrande gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar