måndag 12 mars 2018

Feminister är fler än fyra elefanter



Jag är dock inte feminist. (eller elefant)  Hävdar jag bestämt o numera även väldigt retsamt varje gång jag o min syster råkar röra ämnet. Lika retsam är hon i sin hävdelse att det är klart att jag är. Feminist alltså (inte elefant)
Men nu lämnar vi det ämnet innan vi trasslar in oss mer o jag måste vända kappan o snabeln efter vinden eller nåt o förvirras över vad jag egentligen tycker. O tänker. O är.
Jag är människa. Det räcker i detta nu.
I detta nu när jag bara skulle ha en rubrik o frenetiskt greppade nånting feministiskt. Eller elefantiskt.

För det här är ta mig tusan bara en resumé över den senaste veckan.
Eller ett försök att stilla tvångstanken om att jag måste göra ett blogginlägg.
Mest är det nog en undanflykt för att slippa dra på sig träningskläderna o försöka bekanta sig med nyförvärvet Fru Crosstrainer o Herr roddmaskin.
Har vi tur så slipper jag det i kväll med.
Såååå,veckan i korthet:

Sjuk, födelsedagsfirande, enorm fågelbur, hasselbackspotatis o fläskfile, första kravet från postnord efter wishorder,dä blir dyrt dä här, leverans av crosstrainer o roddmaskin, kortisonspruta, sömntabletter, o så lite tandläkare på det också, värderingsövningar, teaterövningar, jag tvingar på varenda liten unge teater eller tvingar dem att ta ställning, grej of the day, Astrid Lindgren, dansa med vargar o simma med simfötter, hahaha, kass på slipsknutar, överlevnadskurs fas 1 (minnesnotis till mig själv: ät inte gamla kråkor o papegojor!),hemmafix, utvecklingssamtal, elda, sjuk igen, blä, bastu, göra tårtor, kalas, härligt att träffa släkten,  Biffen växer, sötnöten Asko, äta tacos, paketlek, äta tårta, mello, VA FAN - VANN INGROSSO?!, Lennart, frukost o förlossningssnack, karlar...äta tacos, äta tårta, fiasko på Farmen, bastu, Ullared, Älmhultsrevy, show, sjuk, äta tacos, äta tårta, o så måndag med typ alla i hela världen sjuka. Inklusive mig själv.
-"Ingela, får jag ta uppropet?" - "Javisst lilla vän, nu får ni hjälpas åt, fröken kommer snart, fröken ska bara försöka få stopp på sitt bautanäsblod"
O så mera tårta på det.


Amen.




Mer elefantist än feminist?



En nybliven 12-åring o hennes katt. Ler o långhalm.



När man påminns om varför man alltid ska köpa färdigmonterat...



Det kostar att ligga på topp.




Möe choklad blir det.



Gjorde något revolutionernade o frångick jordgubbstårta som är typ den enda tårtsorten jag svängt till de senaste seklen.




Men snuffetuffetuff! Tänk när den här vildbattingen blir äldre o kan rusa loss med Zack.



Inget kalas utan kras. Eller paketlek.



I väntan att få sig ett nummer. Eller två.



Snart tonåring. Halleda.



I väntan på Lennart. (mycket snack o liten verkstad dock. Vad hände med Anton Berg liksom?! O granatäppleshoten? Och...? och...?)




Alltså, Mysan travar fortfarande omkring med sin ballong två dagar senare. Det finaste en katt kan få. Tydligen.



Lugn. Voffe är inte död. Även om så först verkar vara fallet. Han är bara så trött så han inte orkar stänga ögonlocken.O sedan kickar tydligen drömmarna in...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar